DOTZ in de Winter
SRC - De winterformule
Nu de temperaturen dalen, wordt het tijd de auto voor te bereiden op de winter middels winterbanden. DOTZ zorgt ervoor dat je met de juiste wintervaste velgen in stijl door het koude seizoen kunt rijden, zonder schade.
Wintervaste designvelgen
Het gerucht gaat dat designvelgen niet in de winter gebruikt kunnen worden - waarom? Met lichtmetalen velgen van DOTZ gaan automobilisten altijd perfect gestyled de weg op. De hoogwaardige en innovatieve SRC-coating versterkt de "natuurlijke afweer" van de velg tegen strooizout en kleine krasjes en zorgt ervoor dat de velgen er ook na jaren nog geweldig uitzien.
SRC coating. De DOTZ-formule.
De naam staat voor "Salt Resistant" terwijl de letter c verwijst naar de Coating (sealer) - primer, verflaag, toplaag / sealer. Voor elke velg wordt als primer altijd een solide poedercoating in zwart of lichtgrijs gebruikt, die elektrostatisch wordt aangebracht en vervolgens 45 minuten wordt "gebakken" op 210 graden. Een geavanceerde verfsoort wordt vervolgens aangebracht als de eigenlijke kleurdrager, die nog eens 40 minuten nodig heeft om te drogen op 180 graden. Als transparante afdichting en de eerste barrière tegen omgevingsinvloeden volgen uiteindelijk maximaal twee hoogwaardige, ultrastevige blanke lakken.
De trend in wintervelgen.
Designvelgen met blinkende gepolijste delen worden vaak ten onrechte gedefinieerd als typische zomervelgen en worden daarom in de wintermaanden minder vaak op de wegen gezien. We zien echter al enige tijd een trendbreuk. Gepolijste velgen, door experts gespecificeerd als "diamond cut" velgen, zijn velgen met een donkere afwerking die op sommige plaatsen zijn bewerkt met diamantslijpgereedschap, waardoor het blanke aluminium zichtbaar wordt. Deze techniek benadrukt het velgdesign en geeft elke auto extra elegantie. Dankzij de DOTZ SRC winterformule worden de kwetsbare blanke aluminium delen van gepolijste velgen zeer goed beschermd.
Rock-solid
Om te controleren of de verflagen stevig hechten aan het oppervlak, wordt er een gestandaardiseerde “cross-cut test” uitgevoerd. Het oppervlak wordt zes keer tot aan de basis ingesneden, waarbij parallelle lijnen worden gevormd die in een rechte hoek worden gekruist door nog eens zes lijnen. Vervolgens wordt dit oppervlak herhaaldelijk bewerkt met een borstel, waarbij er niets mag afbladderen. Om ervoor te zorgen dat alle wielen van een serie voldoen aan de hoge SRC-kwaliteitsnormen die in die tests zijn bereikt, wordt elk product visueel geïnspecteerd en worden de lagen gemeten: Zekerheid voor alles, en het predicaat 'zoutbestendig' voor de gehele levensduur van een wiel.